سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت شیشه سکوریت,قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

سند بلاست

    نظر

فرق سند بلاست با شات بلاست در چیست؟

در این دو عملیات هدف ساب پاشی و ساییدگی سطوح مختلف است اما تفاوت هایی هم بین آنها وجود دارد.به طور کلی و خلاصه میتوان گفت که تفاوت سندبلاست و شات بلاست در نوع نتیجه عملیات است که مهمترین عامل، استفاده از نوع مواد ساینده آنها می باشد .این مواد از جنس و سایز های مختلف می باشد که برای هر نوع سطح باید ساینده مناسب آن استفاده شود.لازم به ذکر است انجام این عملیات باید توسط متخصص و تجهیزات مخصوص انجام بگیرد.

 

حال بیایید چند تفاوت مهم و کلیدی را در مورد این عملیات بررسی کنیم.

مهمترین تفاوت سندبلاست و شات بلاست این است که در عملیات سند بلاست از موادی که به آنها شن و ماسه و به طور کل ماسه‌های ساینده گفته می شود که عمدتا از جنس سیلیس – مسباره و اکسید فلزات هستند استفاده می شود.

با استفاده از فشار باد کمپرسور مخصوص شتاب و سرعت گرفته و بر روی سطح مورد نظر پاشیده می‌شوند و باعث سایش و صیقل و از بین بردن عیوب سطح مورد نظر می شود.

در تکنیک شات بلاست ساچمه‌های فولادی که عمدتا به شکل کروی و شکسته یا شات و گریت فولادی با استفاده از هوای فشرده یا توربین ، شتاب گرفته و بر روی سطوح قطعات عموماً فلزی پرتاب می‌شوند .

برخورد مداوم، سریع و منظم ساچمه‌های فولادی در این تکنیک اجرای عملیات زنگ زدایی ( مانند لوله ) ، ماسه زدایی از قطعات ریخته گری ، رنگ برداری ( مانند بدنه کشتی ) ،

پوسته زدایی از قطعات فورج ، شات پینینگ و تنش زدایی از قطعات صنعتی را میسر میسازد .

عمده‌ترین سیستم پاشش در تکنیک شات بلاست توربین گریز از مرکز پاشنده یا wheel blaster می‌باشد که در کلاس کاری صنعتی ، صرفه جویی در هزینه‌های بلاستینگ را برای کاربران خود فراهم می‌کند .

 

خلاصه تفاوت شات بلاست و سند بلاست

پس نتیجه میگیریم که مواد ساینده برای عملیات سندبلاست شن و ماسه و مواد معدنی هستند که در شکل و اندازه های مختلف بسته به نوع سطح استفاده می شود.این مواد برا خلاف ساچمه در عملیات شات بلاست کروی شکل نیستند و دارای زاویه های مختلف میباشد که آنها را در درجه های مختلف و به دو دسته مات و براق تقسیم میکنند